Min personlighet i listform.

 

Jag heter Angela Diana Bond. (Ja, jag heter verkligen Bond i efternamn.)
Jag är för tillfället väldigt nyfiken (excited?) inför framtiden! Mycket kommer hända inom de närmsta åren. 
Jag är bra på att glömma bort vad vissa ord är på svenska, men jag kan dem på engelska & att vara kreativ. 
Jag tycker inte om orättvisa.
Jag är dålig på att ta tag i jobbiga saker som till exempel skolarbete etc. 
Jag läser massa olika bloggar, jag älskar även att läsa böcker men har haft dåligt med tid det senaste. 
Jag gillar när jag får de omkring mig att skratta, när solen skiner, när jag får vara kreativ.
Jag sjunger alltid inombords, och alltid när jag är ensam, men nästan aldrig när någon annan hör. 
Jag älskar så otroligt många saker. Jag är nog en väldigt kärleksfull person. Jag älskar min sambo och min familj, jag älskar mina vänner, jag älskar djur (hundar, katter, tigrar, delfiner, elefanter.. you name it) etc. 
Jag är inte speciellt bra på att vara modig. Jag har väldigt dålig självkänsla, vilket gör att jag ofta inte vågar ta mig an olika saker där jag exponerar mig själv. Jag har till exempel aldrig, i mitt vuxna liv, dansat ute på en nattklubb.
 
 
Jag föredrar sol och värme framför kyla och snö. Hundar framför katter. Att ha en partner framför att leva singelliv.
Jag tycker om att sitta på en buss med musik i öronen och se omvärlden swisha förbi. Tatueringar. Att inreda, laga mat & att baka, helst för ett stort sällskap. Jag lagar nästan aldrig mat om det bara är till mig själv. Då tar jag en macka istället.
Jag är beroende av tuggummi (har alltid minst ett paket i väskan) och min mobiltelefon, kärlek och närhet. Jag blir mår otroligt dåligt av att vara ensam. 
Jag har på mig kjol, något linne, en kofta och ett par leggings.
Jag dricker kaffe, te, coca cola zero och vatten (helst med en skiva citron och is).
Jag lyssnar på oj... Jag lyssnar på mycket blandat just nu. Allt från Veronica Maggio till Florence + the machine och Slipknot. Haha, som sagt, väldigt blandat. Men jag kommer ALDRIG någonsin lyssna på schlager. Ugghh... 
Jag blir arg på människor som lägger mer tid på att analysera och trycka ner andra än att se till hur de själva agerar. Människor som hatar. Människor som slåss. Människor som förstör för andra.
Jag är rädd för allt som är utom min kontroll. Några exempel: Insekter som kryper/flaxar fram hejdlöst, mörker (vem vet vad som döljer sig där?). Skräckfilmer... Jag har väldigt svårt för skräckfilmer. 
Jag önskar att det blir soligare och varmare ute väldigt snart! 
Jag är pinsamt dålig på att dansa.
Jag är uppvuxen i en liten barnvänlig by där villorna står på rad och det finns stora grönområden, sjöar, ängar och skogar bara några meter bort. Jag och mina vänner brukade leka i något vi kallade "indianskogen" en liten skogsdunge där det ser ut som jag föreställer mig att de skulle se ut om en meteorit slagit ner. Alltså ett enormt hål i marken. I detta hål, i indianskogen, brukade vi bygga kojor, grilla korv/marshmallows och ja.. vi hade ett eget litet liv där helt enkelt. 
 Haha, den här sista bilden avspeglar nog min personlighet ganska bra!
Allmänt | |
#1 - - Karin Lygnersjö:

Sv: Då kan jag säga att vi befinner oss i samma sits! Att vi bor i lägenhet på samma storlek som din har ingen kommenterat däremot.
Men det är andra saker, som du också sa om utlandsresor. Har då redan hundvakt för det mesta om det skulle behövas eftersom jag passar Ludde så mycket har hon lovat att ställa upp om det behövs liksom.
Något annat många påpekar är att jag redan har så många djur, att jag inte klarar av ett till. De flesta syftar nog främst på min depression som jag kämpar med. Problemet är att folk inte ser hur mycket det ger att ha hund här hemma när jag mår så. Då måste jag ut o röra på mig, vilket är bra och det är någon som alltid är glad att se mig.
Just nu har jag 2 kaniner, 2 ökenråttor och en katt.
Fortsätt stå emot och bevisa dom motsatsen!
Du & jag mot resten av världen ;) haha

Svar: Jag har själv tampats med psykisk ohälsa. Kan inte säga att jag lider av depression då jag inte fått någon diagnos, har dock inte heller sökt för det, men när jag varit i de perioder då jag mått dåligt har jag haft svårt för att se någon mening med någonting, under de perioderna känner jag mig totalt värdelös, och allt jag kan tänka på just då är att världen vore ett bättre ställe utan mig. I väldigt korta drag.. är betydligt mer än så, men det behöver vi inte gå in på just nu. När man mår som sämst är det inte då man ska vara omgiven av sådant som man bara älskar och brinner för? Det finns inte många saker här i världen som gör mig lyckligare än en liten hund som glatt kommer viftandes med sin svans och ser på en som om man vore det bästa i hela världen. Och precis som du säger behöver man aktivera sig på olika sätt när man mår dåligt, det är superviktigt att få komma ut och att göra saker när man mår som sämst, när man verkligen inte känner för att ta sig upp ur sängen, det är då man behöver det som mest! Jag känner inte dig, men utav det som jag läst som du skrivit så tycker jag absolut du borde skaffa en hund! :) Så länge man har råd (de kostar ju en del, mat, vet.besök etc) och älskar djur, så varför inte? Haha, ja du och jag mot världen, Karin! You go girl! ;)
Diana Bond

#2 - - Karin Lygnersjö:

Sv: ÄLskar att prata med någon som förstår vad jag menar!
Håller med dig helt med att möta en glad hund. Passar ju lilla Ludde så gott som varje helg, eller iaf det sista har det vart så. Har jag inget jobb om dagarna har jag också honom här så han slipper vara ensam. Han lyser upp dagarna kan jag säga! Även mina kaniner kan vända dagen helt <3
Det är kostnaden som tyvärr också hindrar, det går liksom inte nu eftersom jag haft dålig inkomst och min sambo har gått ner massa i lön när han bytte

#3 - - Karin Lygnersjö:

Ooops... Det jag skulle skrivit sen var att när han bytte jobb (han blev varslad).
Hade faktiskt vart väldigt kul o lära känna dig mer, känns som vi delar en del :)
Haha ja du med :D
Kram<3

Svar: Detsamma! :) Åh, jag önskar att vi också kunde få passa en hund. Vi har ju som sagt länge funderat på att skaffa en, men grejen är att både jag och min sambo är uppvuxna med hundar på ett eller annat sätt, men vi har aldrig haft hund i den livssituation vi är i just nu, dvs. båda pluggar, jag pluggar OCH jobbar samtidigt, och vi bor i en lägenhet i stan.. Det vore så himla tråkigt, både för oss och för hunden, om vi skulle köpa en hund och sedan inse efter några veckor att det inte fungerar, att vi har för lite tid eller något sådant.
Tråkigt att din sambo blev varslad :/ Har inte du något på gång då? Plugg? Jobb? :)
Ja, absolut! Hade varit kul att lära känna dig mer också! :) <3
Diana Bond

#4 - - Sara Karolina:

sv; Nämen titta, vad bra det blev! Kul att läsa andras svar på listan också!! :)

Svar: Tack! :) jag tänkte att du skulle tycka det! Jag vet inte vad/varför men det är något som är hiskeligt kul med listor! ^^
Diana Bond

#5 - - Karin Lygnersjö:

Sv: Jo absolut är det så! Jag jobbar, men har osäkra tider eftersom jag är timvikarier, vissa dagar är jag hemma helt. Ludde som jag passar nu har jag ställt upp väldigt många gånger på kort varsel och så, så hon har lovat att göra samma sak om de blir aktuellt för mig :)
Så med tid tror jag det går så sett, sedan är min mamma sjukpensionär också så hunden hade kunnat vara där vissa dagar också, iaf när pappa jobbar kvällar o så.
Använder du kik eller nått liknande? KAnske kan börja prata där menar jag? :) <3

Svar: Det är ju perfekt isåfall :)Jag hade KiK, men tog bort det för jag blev spammad av en massa random snubbar. Du kan få lägga till mig på facebook om du vill dock :) Diana Bond heter jag, finns nog bara en Diana Bond i Sverige och i Malmö, så det borde inte vara så svårt att hitta mig :) <3
Diana Bond

Upp